Van merkstrategie tot activatie - de unieke werkwijze van Crecs
Ons doel is om jouw (potentiële) klant te activeren. Hem of haar letterlijk in beweging zetten aan het einde van een perfecte klantreis – en jouw product laten bestellen op je website, laten inschrijven voor jouw dienstverlening of te overtuigen van de keuze voor jouw merk. Daarvoor trekken we iedere dag weer alles uit de kast!
Begin bij het begin
Het probleem van veel MKB-bedrijven is dat ze beginnen bij deze laatste fase van de customer journey; de fase van activatie. Ze starten met het bepalen van de mediamix, doelgroep en boodschap die ze over willen brengen. Allemaal superbelangrijk, maar wij zijn van mening dat je beter kunt beginnen bij het begin. Zo bereik je de gewenste activatie veel effectiever. Daarom zorgen wij eerst voor een ijzersterk en onderscheidend fundament. De basis van iedere creatieve uitwerking, gericht op jouw specifieke klantbehoefte.
We gaan dus altijd voor een totaalpakket: te beginnen met de merkstrategie, waarbij we op zoek gaan naar de essentie van je merk. Daarna brengen we die strategie tot leven in tekst en beeld met design & beleving. En pas dan komt die o-zo-belangrijke activatie. Daarbij is naast het bepalen van de mediamix en boodschap ook het meten van de resultaten een belangrijk onderdeel. Door al deze onderdelen mee te nemen in ons traject, zijn we ervan overtuigd dat we de beste resultaten bereiken én kunnen we jou als klant optimaal ontzorgen.
Merkstrategie
Voordat we starten met je merkstrategie, willen we eerst álles over je merk of bedrijf weten. Je visie, plannen en doelstellingen. En hoe je doelgroep naar je bedrijf of merk kijkt. Samen gaan we brainstormen en analyseren om tot de kern te komen. Vervolgens kijken we naar het gewenste toekomstbeeld: waar wil je heen met je bedrijf of merk en hoe wil je daar komen? Soms is daar meer voor nodig: als je zelf niet weet hoe klanten je merk zien, vragen we ze dat. Door met ze in gesprek te gaan, krijgen we een 360-graden beeld van je huidige en toekomstige merk. Uiteindelijk komen we tot je merkverhaal en merkpropositie – jouw belofte aan de markt, dat wat jou bijzonder maakt én de reden waarom klanten voor je kiezen. Al die informatie brengen we vervolgens samen in één compact document, dat de structuur vormt van onze onze toekomstige strategische en creatieve keuzes.
Design & beleving
Als bekend is welke richting we op willen, gaan we aan de slag met je merkidentiteit. Die omvat alle visuele elementen die gezicht en persoonlijkheid geven aan je bedrijf of merk. Zo brengen we de merkstrategie tot leven. We willen dat je logo, huisstijl, website en andere visuele elementen laten zien waar je voor staat. De finesse zit daarbij vooral in de details. Daarom maken we heel bewuste keuzes als het gaat om stijl, kleur, beeldtaal, typografie en tone-of-voice. Zo creëren we een eigen merkpersoonlijkheid die opvalt en perfect bij je merk past.
Activatie
Afhankelijk van je doelstelling(en) en doelgroep(en) selecteren we de meest effectieve communicatiekanalen. Door de volledige klantreis in kaart te brengen, weten we waar je klanten zich bevinden en hoe we ze het beste kunnen raken; van bewustwording tot loyaliteit en van korte tot lange termijn. Met een aansprekend communicatieconcept creëren we websites, content en campagnes; offline en online communicatie om je boodschap over te brengen. Dat kan bijvoorbeeld met virale video’s, opvallende signing en ruimtelijke communicatie of activerende animaties. Alles wat nodig is om de doelgroep te overtuigen en bewegen. Als je wilt, ontzorgen we je hierbij volledig. Zo lang het maar effectief én tastbaar is.
Het resultaat van je investering maken we vervolgens concreet en inzichtelijk. Is het websitebezoek gestegen? Is het imago veranderd? Hoeveel extra omzet heeft de nieuwe merkstrategie gegenereerd? Wij trekken in ieder geval alles uit de kast om jouw verwachtingen te overtreffen!