Geef karakter aan je merk, bedrijf of organisatie

 

Het archetypemodel - ontwikkeld door Carl Jung ­- helpt invulling geven aan de merkpersoonlijkheid en daarmee aan het karakter en de identiteit van je bedrijf of merk. De archetypen uit dit model zijn gebaseerd op universele collectieve (denk)beelden, die mensen onbewust gebruiken om persoonlijkheden te duiden. Het helpt snel een beeld te vormen wat voor soort bedrijf of merk het is.

crecs archetypes

Heldhaftig, zorgzaam of onderzoekend?


‘Archetypen zijn structuren in ons collectieve onbewuste,’ stelde Jung. Oer-karakters of typeringen dus, die we allemaal intuïtief herkennen. Uit de overlevering, verhalen en mythologieën van over de hele wereld. Jung beschreef er twaalf die in alle verhalen terugkomen. Handig, want deze karakters zijn universeel. Je hebt onmiddellijk een gevoel bij een Held, Ontdekker, Rebel of Magiër.

 

Wat kun je ermee?
Met een zorgvuldig gekozen archetype geven we karakter aan je bedrijf of merk en richting aan je marketing en communicatie. Het vormt een basis, waaraan je alles wat we bedenken en ontwikkelen kunt toetsen. Past het bij het archetype? Is het herkenbaar? Voelt het authentiek? Dan past het bij je bedrijf of merk. Zo borgen we een consistente persoonlijkheid.

Strategie
Onderzoek & analyse
Customer insights
Positionering
Merkverhaal
Merknaam
Merkpropositie

Design
Identiteit
Ruimtelijk/3D
Signing
Motion graphics
Illustratie
UI/UX design
Webdesign
App-ontwikkeling
Conceptontwikkeling
Beeldtaal
Copywriting

Activatie
Online campagne
Offline campagne
Mediaselectie
Content
Video
Fotografie
Animatie
VR/AR