Vergeet de tijd - Brasserie Montfort

Wonen met het oog op de toekomst. Zorgeloos, ontzorgd of juist goed verzorgd. Het kan in Oirschot, op het eeuwenoude Landgoed Groot Bijstervelt in een majestueuze, parkachtige omgeving. Hier zijn in het voorjaar van 2020 tientallen ruime appartementen gerealiseerd die dienen als levensloopbestendige woon-/zorgvoorziening. Hier staan respect, duurzaamheid en vitaliteit centraal.

Voor het landgoed is CRECS gevraagd een identiteit te creëren, waar historie en kwaliteit van wonen samenkomen. Hiervoor is het icoon van het landgoed – het kasteel – de drager van het logo gemaakt. Het resultaat is een stijlvolle eigentijdse uitstraling met een historisch karakter. Een lokaal project van grote klasse, al zeggen we het zelf.

Als uitbreiding op Landgoed Groot Bijstervelt is in april 2021 ook Brasserie Montfort op het landgoed geopend. Onder de indruk van de door ons gecreëerde merkidentiteit van Groot Bijstervelt, werden wij ook voor Brasserie Montfort gevraagd om een aansluitend concept te realiseren. Tegelijkertijd met de bouw en opening van de brasserie, hebben we een passende merkidentiteit voor Brasserie Montfort uitgewerkt.

 

Merkstrategie

Waar wil je heen met je merk en hoe wil je daar komen? Twee essentiële vragen voor de merkstrategie die de stakeholders van Montfort relatief snel konden beantwoorden. Doordat de merkstrategie voor Brasserie Montfort naadloos moest passen binnen de merkidentiteit van Groot Bijstervelt, zijn dezelfde merkwaarden als uitgangspunt genomen. Een plaats die uitnodigt om jezelf heerlijk te verliezen in de tijd. Even het hoofd leegmaken en ruimte creëren voor nieuwe energie. Precies zo’n plaats moest Brasserie Montfort in Oirschot worden. Met een focus op verzorging en ontzorging, lokale specialiteiten en duurzaamheid. Een ‘stap uit de waan van de dag’ in het sfeervolle Brabantse landschap. De belofte aan de markt werd dus al snel helder voor alle stakeholders, waardoor de eerste stappen naar een nieuwe merkidentiteit snel en soepel konden verlopen. Het proces van de merkstrategie kon bovendien gelijklopen aan de realisatie van de Brasserie zelf. De nieuwe identiteit kon daarbij direct worden meegenomen in het interieur.

 

Design & beleving

Toen we wisten welke kant we op zouden gaan, gingen we aan de slag met de merkidentiteit. Die omvat alle visuele elementen die gezicht en persoonlijkheid geven aan een bedrijf of merk. Voor het logo en de huisstijl van Montfort namen we de elementen van Landgoed Groot Bijstervelt als uitgangspunt. Waar het logo van Groot Bijstervelt de (zorg)woningen portretteert, kozen we voor Montfort de kapel van het landgoed. De kapel, waar je kunt vergaderen en zelfs trouwen, is onderdeel van Brasserie Montfort. Binnen deze fase – design & beleving – zijn de merkwaarden en merkpropositie van Brasserie Montfort in beeld- en vormtaal. Hierin heeft de unieke historie van deze locatie een prominente plek gekregen. Oude foto’s van het landgoed komen met speciale filters terug in alle communicatiemiddelen. 

 

Merkactivatie

Voor Brasserie Montfort is de communicatiecampagne ‘Vergeet de tijd’ ingezet. Deze campagne vormde de perfecte vertaling van de merkwaarden van Brasserie Montfort: Vergeet de tijd en neem tijd voor jezelf. En voor elkaar. Geniet intens van geurige koffie, een mooi glas en fijne gerechten van onze Bourgondische kaart. Ervaar het culinaire ambacht en de uitbundige gastvrijheid. Vergeet de tijd. En geniet van Montfort.

Dit communicatieconcept komt terug  in alle online en offline communicatiekanalen van Brasserie Montfort. De website – www.brasseriemontfort.nl – geeft een goede indruk van de nieuwe stijl en identiteit. Zo werd het in het voorjaar van 2021, bij de opening van de brasserie, direct duidelijk wat de merkbelofte van de Brasserie is. Kom jij ook snel genieten van Montfort?