Eén team bij ProfCore

ProfCore is al ruim 35 jaar specialist in diensten op het vlak van outsourcing en detachering in de logistiek en procesindustrie. Geheel gedreven vanuit expertise, passie en het feit dat flexibel op- en afschalen steeds crucialer wordt om mee te kunnen bewegen met de markt. Hun expertise kon ProfCore inhoudelijk al fantastisch overbrengen – maar de merkidentiteit sloot hier nog niet zo goed op aan. Daarvoor kwam ProcCore naar CRECS.

Merkidentiteit

De wens van ProfCore lag bij de herpositionering van hun merk. In de zoektocht naar de merkidentiteit, die zowel inhoudelijk als visueel de essentie van ProfCore perfect overbrengt, kwamen we na vele brainstorms uit op twee hoofdpunten: process en people. Als familiebedrijf staat bij Profcore namelijk de mens centraal: opdrachtgevers en medewerkers, zowel in het werkveld als de backoffice. Aan de andere kant is het huidige sterke imago van ProfCore gebaseerd op hun onderscheidende kracht: procesoptimalisatie. Door het menselijke en procesmatige aspect te combineren, creëerden we een merkidentiteit waarmee ProfCore sneller nieuwe medewerkers kan aantrekken en het merk als één sterk geheel kan laden. ProfCore is dé keuze voor het bemensen en outsourcen van productie- en logistieke processen. Nu en in de toekomst. Daar hebben we drie passende merkwaarden bij geformuleerd:

  • Krachtig
  • Industrieel
  • Modern

Deze merkwaarden vertaalden we naar een nieuwe slogan: We accelerate your business. We accelerate you. Scherp en exact waar ProfCore voor staat! 
 

Design & beleving

Het logo en de huisstijl van ProfCore kregen een flinke opfrisbeurt. Op basis van de drie merkwaarden – krachtig, industrieel, modern – maakten we een huisstijl die dat uitstraalt. Ook de acceleratie waar ProfCore voor zorgt bij mensen en bedrijven, is door middel van een subtiele pijl in het nieuwe logo doorgevoerd. De nieuwe designs zijn volledig doorgevoerd, zowel online als in magazines en zelfs in het kantoorpand van ProfCore.
 

Merkactivatie

Na het creëren van de juiste merkidentiteit en merkbeleving zijn met in samenwerking met ProfCore verder gegaan met het ontwikkelen van meerdere campagnes. Zo creëerden we een magazine en zijn we momenteel druk met de voorbereidingen van een uitzendkrachtcampagne. Voor het eerst wordt ProfCore als team neergezet: een gedreven en gezellige club mensen die werkt voor dezelfde organisatie. Ook al werken ze bij verschillende opdrachtgevers, we hebben allemaal dezelfde waarden en beweegredenen om ons aan te sluiten bij ProfCore. Die beweegredenen zijn zekerheid en vooruitgang, opleidingen en uitdagende werkplekken. Kort maar krachtig visueel vertaald naar Fun, Grow en Trust. Een pakkende campagne waar geen uitzendkracht omheen kan – wij kunnen niet wachten op de resultaten!