VOBO scholen Oirschot en Best
De wereld verandert sneller dan ooit en dat is goed te merken bij onderwijsinstellingen in de Brainport-regio. Veel dingen waarop altijd werd vertrouwd, worden gelaten voor wat ze zijn. Omdat het tijd is voor verandering en vernieuwing. Dat vraagt heel wat van Stichting Voortgezet Onderwijs Best-Oirschot (VOBO). En van haar leraren, leerlingen, ouders en begeleiders. Samen met VOBO gaven wij vorm aan een nieuwe identiteit en nieuwe invulling van alle communicatie voor de VOBO scholen: het Kempenhorst College in Oirschot en het Heerbeeck College in Best.In samenwerking met Nico de Bruin, Loraine Bodewes Fotografie, Dualler en Pepijn van Kessel, Trawanten Media.
Centraal in de communicatie staat de door ons bedachte overkoepelende propositie ‘Ontdek de allerbeste versie van jezelf’. Om deze inspirerende belofte lading te geven voor de specifieke scholen, hebben we de propositie vertaald naar een aansprekend communicatieconcept. Centraal daarin staat de ontwikkeling van de leerlingen, die op de VOBO scholen kunnen ontdekken waar hun talenten liggen.
Niet de beroepen, maar de persoonlijkheidskenmerken van de leerlingen staan hierbij centraal. Zo kan er bijvoorbeeld een creatieve geest, mensen-mens, vakkanjer, ondernemer, wetenschapper of wereldburger in je schuilen.
Wervingscampagne nieuwe leerlingen
Om leerlingen van groep 8 kennis te laten maken met de scholen, maakten we samen met VOBO leerlingen twee aansprekende wervingsfilmpjes. De filmpjes die op social media worden ingezet, zijn speels, interactief en informatief tegelijk. Ook maakten we twee eigentijdse landingspagina’s met aanvullende informatie.
Groep8.heerbeeck.nl
Werk dat werkt
De campagne die we hebben ontwikkeld voor VOBO heeft z’n werk gedaan. De ingezette communicatiemiddelen bleken efficiënt gezien het grote aantal deelnemers aan de proeflessen. Ook het aantal aanmeldingen voor zowel het Kemphorst College als het Heerbeeck College is gestegen.
Eigentijdse signing
Bij een nieuwe identiteit en communicatieconcept hoort ook een eigentijdse uitstraling. Voor het Kempenhorst College en voor het Heerbeeck College ontwikkelden we nieuwe logo’s en een gezamenlijke nieuwe huisstijl, die overal op, in en rondom het gebouw werd doorgevoerd.